IL Project

IL Project is ambassadeur van de Nationale Vitaliteitsweek. We vroegen Iwan de Leeuw, Managing Director, van IL Project in een kort interview waarom:
Wat heb jij zelf met het onderwerp vitaliteit?
Ik ben van mening dat de basis van goed kunnen functioneren samen valt met een stuk vitaliteit. Mensen die een goede conditie onderhouden voelen zich fitter, scherper, zijn vrolijker en voelen zich gelukkiger dan mensen met een slechte conditie. Voor mij is mijn eigen vitaliteit de basis van het goed kunnen functioneren op mijn werk en gelukkiger in het leven staan.
Wat doe jij om je eigen vitaliteit te vergroten?
Ik ben een fietser. Ik vind het heerlijk om te fietsen in de duinen, de polder maar ook in de buitenlandse bergen. Zelf train ik minimaal 2x per week bij WattWorks in Amsterdam en 1x per week bij FIT20. Dit zijn mijn basis trainingen waarbij ik gedurende de zomermaanden ook veel buiten fiets met ons eigen ‘Social Ride Team’ van iL Project. Als managing director van iL Project vind ik het belangrijk om talenten te steunen en liefhebbers te motiveren in het beoefenen van hun favoriete sport, daarom sponsoren wij een opkomend triatlon talent Michiel de Wilde en hebben wij een eigen ‘Social Ride Team’ opgericht en in kleding gestoken.
Waarom doen jullie mee met de Nationale Vitaliteitsweek?
Omdat ik het belangrijk vind dat onze medewerkers zelf ook herkennen en voelen wat vitaliteit betekend en oplevert. Bij iL Project werken stuk voor stuk talenten die vanuit hun passie en ambitie werken en daarmee iL Project versterken. Wij vinden het daarom zo belangrijk dat deze talenten ook fit en vitaal zijn want daarmee kan je ervoor zorgen dat deze talenten zich nog beter ontwikkelen en presteren.
Wat gaan jullie precies doen?
Wij gaan tijdens de vitaliteitsweek een WattWorks clinic volgen en tevens staan wij die week stil bij wat wij eten tijdens de lunch. Verder zal ik tijdens een van deze lunches mijn verhaal doen in relatie tot vitaliteit en de invloed van vitaliteit op je eigen functioneren en leven.
Wat wil je als boodschap aan werkend Nederland meegeven?
Het is eigenlijk een boodschap aan alle werkgevers van Nederland…. Beste werkgevers van Nederland, zorg goed voor je eigen talenten, onderstreep het belang van vitaliteit en draag bij in de uitvoering daarvan. Ruim 80 tot 90% van je totale bedrijfskosten zijn gekoppeld aan deze talenten dus dan kan je maar beter goed voor ze zorgen…… Het is de investering dubbel en dwars waard!