It’s my life
It’s my life is goud ambassadeur van de Nationale Vitaliteitsweek en we vroegen Peter Verbeek en Kasper Hetterschijn waarom.
Wat hebben jullie zelf met het onderwerp vitaliteit?
Onze missie is: “Iedere Nederlander tenminste 60 min per dag laten bewegen”.
Dit doen we omdat wij geloven dat we daarmee een significante bijdrage kunnen leveren aan gezonder Nederland. Mensen die meer bewegen voeren hun stress/cortisol beter af, slapen daardoor beter en krijgen dan ook meer energie om ook andere leefstijlgebieden zoals bijvoorbeeld ‘gezonder eten’ of ‘Financieel Fit’ aan te gaan pakken.
Dus voor ons is meer bewegen het startpunt van een vitaler leven en we doen dat met behulp van Fitcoins. Dit zijn digitale munten die je krijgt voor je dagelijkse beweging en deze punten kun je vervolgens weer uitgeven aan gezonde producten of diensten.
Wat doen jullie om je eigen vitaliteit te vergroten?
Uiteraard gebruiken we ons eigen platform om meer te bewegen, we organiseren sportieve evenementen voor onze klanten en relaties en we zijn onlangs met het hele team een ‘suiker challenge’ gestart. En vanzelfsprekend inspireren we dagelijks onze klanten door zelf het goede voorbeeld te geven.
Waarom doen jullie mee met de Nationale Vitaliteitsweek?
De Nationale vitaliteitsweek is een fantastisch initiatief en starpunt voor vele bedrijven- ook onze klanten besteden er bijna allemaal aandacht aan- om in beweging te komen. Daarom willen we- samen met de nationale vitaliteitsweek- onze actie ‘Kom in beweging voor Mind-us’ als startpunt aan deze week koppelen. Mind-us is een stichting die zich inzet voor het mentale welzijn van jongeren. Bedrijven gaan twee maanden wandelen, verdienen daarmee Fitcoins en kunnen deze doneren aan dit belangrijke goede doel. Want: wie de jeugd heeft, heeft de toekomst! En als medewerkers niet willen doneren, maar een cadeautje voor zichzelf willen kopen, mag dat natuurlijk ook.
Wat willen jullie als boodschap aan (werkend) Nederland meegeven?
Kom in actie! Ga wat doen en verlies jezelf niet in het maken van te grootse plannen. Uiteraard is het hebben van een plan best belangrijk, maar kijk vooral wat je nu al kan doen. Het is hoognodig dat we als bedrijven zelf actie gaan ondernemen, want wachten op een overheid- die passende maatregelen neemt om inactiviteit aan te pakken of het voedsellandschap gezonder te maken- lijkt ons geen goed idee. En we kunnen ook zelf makkelijk in actie komen en de nationale vitaliteitsweek is daar de perfectie periode voor! Veel plezier en succes!