Renate Hezemans &

Katarina Coppé

Een nieuw tijdperk voor Employee Experience​

Organisaties weten hoe belangrijk het is om inzicht in Employee Experience (EX) te hebben en om werknemers te helpen hun potentieel te ontwikkelen en te bereiken binnen een gezonde en evenwichtige levensstijl. De Employee Experience wordt steeds belangrijker om het welzijn van medewerkers op peil te houden en ervoor te zorgen dat ze bij een organisatie willen blijven. Aandacht geven aan het welzijn, vitaliteit en tevredenheid van werknemers is cruciaal zeker in een tijd waarin het moeilijk is vacatures te vervullen en het ziekteverzuim stijgt.

Bedrijven proberen hier al jaren vat op te krijgen, maar dit blijkt moeilijk. Maar wat is Employee Experience nou eigenlijk en hoe krijg je daar vat op? Onderzoek toont aan dat de meeste organisaties over onvoldoende kwalitatieve data beschikken en dat medewerkers te weinig actief worden betrokken in het proces. Hoe kan je er als HR voor zorgen dat je continue inzicht hebt in wat je medewerkers nodig hebben, ze laat voelen dat je aandacht hebt voor hun Employee Experience, en ze de juiste hulpmiddelen aanbiedt? En hoe ga je om met de privacy van werknemers?

In deze workshop kijken we naar de nieuwste (wetenschappelijk onderbouwde) inzichten op het gebied van Employee Experience. We ontdekken de impact van het verbeteren van de employee experience en laten zien hoe je met hedendaagse mensgerichte technologie realtime data en inzichten kunt krijgen om vervolgens de juiste interventies en programma’s aan te kunnen bieden.

Is dit de doorbraak naar effectievere manier om Employee Experience te managen?

Katarina Coppé en Renate Hezemans​
Katarina Coppé heeft expertise in internationale HR en bedrijfsvoering, leren en organisatieontwikkeling. Hoe krijg je teams in beweging met voorspellende en nieuwe inzichten? Op welke manier maak je ze enthousiast om nieuwe vaardigheden aan te leren? Kan je leiders en werknemers meer betrekken in hun eigen loopbaanontwikkeling en hun eigenaarschap centraal stellen? Zijn er strategieën om de afstand tussen HR, de business en de werknemers te verkleinen? Deze topics zijn al meer dan 20 jaar mijn passie en geven me richting bij mijn dagelijks werk: organisaties helpen om het beste uit zichzelf en hun werknemers te halen. ​

Renate Hezemans is als socioloog en psycholoog altijd gefascineerd geweest in hoe je mensen kunt bewegen om hun volle potentieel te benutten en welzijn risico’s te minimaliseren. Ik heb in mijn carrière diverse initiatieven geleid die tot doelstelling hadden om ziekteverzuim te verlagen, in-door en uitstroom te verbeteren en productiviteit te verhogen. Met meer dan 20 jaar ervaring in diverse internationale HR en sales management rollen ben ik in staat mijn kennis van gedragswetenschap te koppelen aan de realiteit die speelt binnen commerciële organisaties. ​